Arbejdsområder

Arbejdsområder til Skole OL finalen

Til Skole OL Finalen er fem arbejdsområder, man kan arbejde indenfor. I tilmeldingsskemaet er det kun muligt at vælge et område. Dvs. at det område man vælger, arbejder man indenfor på alle sine vagter. Valget er dog ikke endegyldig, da der i løbet af ugen kan være mange gode grunde til, at der roteres rundt på posterne. Fælles for alle arbejdsområder er, at en teamleder i hvert område introducerer dig for opgaverne. Teamlederen koordinerer arbejdet og I arbejder tæt sammen for at løse opgaverne. De fire arbejdsområder er:

  • Trafik
  • Sideevents og recycle
  • Check in og madudlevering
  • Indmarch

Ønsker du i højere grad at arbejde i forskellige områder, kan du med fordel vælge funktionen ”Jeg er fleksibel”, som også kan vælges i tilmeldingsskemaet.

Lige efter sidste finaledag er der oprydning på stadion og transport af udstyr til Skole OL’s lokaler. Med mange hænder siger erfaringen fra sidste år, at jobbet er færdigt, så aftenkaffen kan nydes i privaten. Denne vagt kan også vælges i tilmeldingsskemaet.

Skole OL finalen løfter vi sammen

Grundprincippet er, at man som frivillig skal arbejde med opgaver, man gerne vil. Men hvis behovet opstår, må man være parat til at hjælpe med opgaver i andre arbejdsområder. Skole OL finalen løfter vi sammen og det kan til tider være hårdt arbejde, men heldigvis er det også hyggeligt og sjovt.

Overskud af frivillige

Hvis det maximale antal af frivillige i et arbejdsområde er nået, vil du blive kontaktet med henblik på valg af andet team.

Tilmeld dig som frivillig her:

https://forms.gle/nJZwpvQoau6cwT2A8

 


 

Kort beskrivelse af arbejdsopgaverne

Jeg er fleksibel

Hvis du er frisk på opgaven, kan du vælge at have funktionen ”fleksibel”. Som ”fleksibel” arbejder man ikke i et bestemt arbejdsområde, men placeres der, hvor behovet for frivillige er størst. Med fordel kan du under bemærkninger skrive, hvilke arbejdsområder, der vil passe dig bedst.

Trafik

Arbejder du med området trafik, er du med til at sikre en god velkomst til alle børnene. Om morgenen og op af formiddagen guider vi trafikanter til at finde alternative ruter, når vejene til stadion spærres af i forbindelse ankomst samt under motionsløbet. Sidst på dagen guides trafikanter igen, når deltagerne har afgang fra stadion. Du står altid sammen med en makker, og du kan få take away kaffe med. Fra ca. kl. 10:30-15:00 hjælper man til inden for arbejdsområdet Sideevents og Recycle.

      

Sideevents og recycle

På et område lige uden for stadion kan børnene deltage i mini konkurrencer i roning, bueskydning med sugekopspile m.v. Vores opgave er bemande stationerne og registrere point. I sideeventområdet kommer du i kontakt med mange børn, der er til tider travlt og du skal være klar på at møde disse med et smil. Temaet har også den fornemme opgave at sikre god affaldssortering og -håndtering og sørge for at tømme affaldsspande når dette er nødvendigt. Arbejde med affald kræver korrekt løfteteknik. Fra ca. kl. 10:30-15:00 assisterer arbejdsholdet fra trafikområdet.

       

Check in og madudlevering

Om morgenen i check in området modtager vi klasserne, og deres lærer får udleveret en infokuvert med bl.a. startnumre og madbilletter. Herefter klargøres til madudlevering, og senere på formiddagen udleveres madkasser til klasserne. Om eftermiddagen klargøres til næste dag og restmad sorteres. Arbejdet med uddeling af mad kræver korrekt løfteteknik.

      

Indmarch

Arbejder du med indmarch, starter dagen med klargøring af indmarchskilte og placering af disse i den rigtige rækkefølge. Derefter hjælper vi klasserne med at finde deres pladser, så de står i nummerorden. Mens indmarchen skrider frem, guider vi klasserne frem på løbebanen, og i indmarchens slutområde hjælper vi klasserne til også her at stå i nummerorden. Efter indmarchen bringes skiltene tilbage til udgangspunktet og klargøres til næste dag. Arbejdet med indmarch slutter sidst på formiddagen. Kan du også arbejde om eftermiddagen, får du funktionen ”fleksibel”.

     


Arbejdsopgaver i forberedelsesfasen

I forberedelsesfasen er opgaverne mangeartede. Det kan være alt fra at laminere skilte, pakke infokuverter til at transportere udstyr til Ceres Park og Arena. Man kan ikke på forhånd vælge specifikke arbejdsopgaver. Dagene er delt op i formiddags- og eftermiddagsvagter. Skole OL sørger selvfølgelig for fuld forplejning og hyggelig atmosfære. Vi arbejder i og ved Aarhus 1900 Atletik og Motions klublokaler på Observatoriestien 1, 8000 Aarhus C.

Er du udelukkende frivillig i forberedelsesdagene skal dette afkrydses i feltet ”Jeg hjælper udelukkende i forberedelsesdage” i det næstsidste punkt i tilmeldingsskemaet.

      

 

 

Følg os