Orientering i sløjfer og mønstre – Fit First 10 – Lektion 4

{“title”:”Orientering i sløjfer og mønstre – Fit First 10 – Lektion 4″,”description”:”I denne lektion bliver eleverne præsenteret for et kort med flere små løbesløjfer, hvilket begynder at ligne et rigtigt orienteringsløb,\nog vil udbygge elevernes kortforståelse. Der er fokus på aflæsning, hukommelse og problemløsning, og elevernes\nkognitive færdigheder og samarbejdsevner udvikles.”,”subject”:”orienteringsløb”,”level”:”0.-3. klasse”,”where”:”ude”,”activities”:[12615,12616,12617],”id”:12626,”goals”:”Eleven kan spænde og afspænde isolerede kropsdele. \nEleven kan udføre sammensatte bevægelser inden for løb.\nEleven kan samarbejde i mindre grupper om idrætslege.”,”content”:”I denne lektion bliver eleverne præsenteret for et kort med flere små løbesløjfer, hvilket begynder at ligne et rigtigt orienteringsløb,\nog vil udbygge elevernes kortforståelse. Der er fokus på aflæsning, hukommelse og problemløsning, og elevernes\nkognitive færdigheder og samarbejdsevner udvikles.\n\nLektionen er fra FIT FIRST 10 materialet, der omhyggeligt er udviklet ud fra den nyeste viden om betydningen af fysisk aktivitet for børns sundhed, fysiske form, trivsel og læring. Det er undervisningsforløb målrettet indskolingen med hovedfokus på hyppig, intens og involverende træning. Syddansk Universitet (SDU), Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund (DIF) med 10 specialforbund har indgået stærkt partnerskab og udviklet materialet, hvor viden og erfaring med forskning, undervisning, læring og aktivitetsudvikling indenfor idræt går hånd i hånd.”}