Virtuelt danseforløb

Dans din morgenrutine, Dans dit eget “tag” og Dans en actionfilm

David Hemmet, der er idrætslærer på Klostermarksskolen i Roskilde, skulle have lavet et danseforløb i sin 9. klasse. Det endte med at blive en virtuelt danseforløb, og eleverne fik lavede nogle helt fantastiske dansevideoer. Se beskrivelse af forløbet og nogle af dansevideoerne nedenfor.

Lektion 1.-2.
Dans din morgenrutine. Eleverne bygger en koreografi op omkring de rutiner de har om morgenen. De filmer koreografien og sender til lærer.

Se idrætslærer David Hemmets instruktionsvideo her:

 

Se to af elevernes morgenrutinekoreografi her:

 

 

Lektion 3.-6.
Dans dit eget “tag”. Inspireret af grafittikunsten skal eleverne lave en koreografi, der bliver deres personlige dansesignatur. Se David Hemmet instruktionsvideo her:

Se to af elevernes ‘tag’ koreografier her:

 

 

Lektion 7.-10
“Den dansende actionfilm”. Med udgangspunkt i dette forløb fra SmåP:  https://www.smaap.dk/film-radio/kick-ass skal eleverne lave en fælles actionfilm, hvor der også indtænker elementer fra dansens verden. David Hemmet satte en lille konkurrence i gang, hvor pigerne dystede mod drengene i, hvem der kunne lave den bedste film. Der kan også laves en fælles film, hvor hele klassen bidrager. Hvis man gør det til en konkurrence, er det en god ide at inddrage eksterne dommere. Det skaber lidt ekstra “hype” omkring opgaven og motiverer eleverne yderligere.

Se drengenes og pigernes færdige dansende actionsfilm her: